Co je Google Tag Manager?

Majitelé webových stránek často potřebují přidat více kódů do webu, aby mohli měřit konverze, retargeting, provoz a shromažďovat další analytická data.

Pomocí Google Tag Manageru, říká se mu správce značek, můžete snadno přidat a spravovat všechny tyto kódy z jedinoho místa (právě z Google Tag Manageru) a nemusíte každý kód vkládat do webu.

K dispozici jsou vestavěné šablony značek pro Google Analytics, Adwords, atd. Správce značek Google Tag Manager také pracuje s několika analytickými a sledovacími platformami třetích stran.

Kromě toho můžete pomocí vlastního HTML přidat vlastní sledování nebo jakýkoli jiný kód JavaScript, který potřebujete přidat.

Google Tag Manager vám ušetří čas a i finance za programátora, protože si můžete značky (kódy) řídit sami z jednoho místa. Funguje to tak, že všechny kódy jsou načteny v jednom skriptu.

Pomocí tohoto návodu, se naučíte, nejprve jak propojit WordPress s Google Tag Managerem a také dole najdete odkaz jak postupovat dále a přidat např. kód pro sledování návštěvnosti webu od Google Analytics na svůj web pomocí Google Tag Manageru.

 

1. Pluginy, Instalace pluginů, vyhledejte plugin Google Tag Manager

Nejprve nainstalujte plugin Google Tag Manager for WordPress půjdete do menu Pluginy>Instalace pluginů a kliknete buď na nahrát plugin, pokud jej máte již stažen z wordpress.com nebo zadáte do kolonky vedle slov Klíčové slovo na obrázku vlevo a zadáte „Google Tag Manager“ a plugin si vyhledáte.

Pokud nechcete instalovat plugin a používáte DIVI šablonu, tak lze také propojit Google Tag Manager bez pluginu, ukáži níže.

2. Plugin instalujete

Jakmile jste plugin vyhledali, kliknete na instalovat.

3. Plugin aktivujete

Jakmile máte plugin instalován, tak jej aktivujete.

4. Nastavení pluginu Google Tag Manager

Jakmile jste plugin aktivovali, klinete na Nastavení pod názvem pluginu jako na obrázku níže, pokud nemůžete najít nastavení pod názvem pluginu, tak půjdete v levém menu buď do Pluginy>Přehled pluginů nebo do Nastavení>Google Tag Manager

5. Vyplnění ID čísla z Google Tag Manager

Nyní zbývá vyplnit ID číslo, kdo jej zná je doplní a kdo nezná, tak čtěte dále, jak získat ID číslo vám vysvětlím v dalším kroku níže.

6. ID číslo z Google Tag Manager, vytvoření účtu

Pro zjištěné ID čísla Google Tag Manageru musíte mít účet u Google nebo si jej vytvořte, pak stačí jít na web https://tagmanager.google.com/ kde zadáte své přihlašovací údaje do Google.

A postupujete následovně, vytvoříte nový účet Google Tag Manager.

 

7. Vyplnění údajů pro Google Tag Manager

Zadáte název účtu (vymyslíte si, slouží pro vás) země vyplníte Česko, název kontejneru vyplníte webovou adresu jako třeba www.udelam-web.cz, cílovou platformu vyberete web a kliknete na uložit.

 

8. Souhlas s podmínkami

Odsouhlasíte podmínky zaškrtnutím políčka níže na obrázku a klinete na ANO vpravo nahoře na obrázku.

9. Kódy pro vložení do head a body dvě cesty!!

 

A. Používáme plugin Google Tag Manager

stačí jen odkliknout OK, nemusíte je kopírovat a vkládat na web, protože si nyní říkáme jednodušší postup pomocí pluginu. Web propojíme pomocí jiného kódu a hlavně bude jen jeden, takže postupujte na bod číslo 11.

 

B. Nepoužíváme plugin kódy chceme vložít do DIVI šablony

zkopírujeme kódy a postupujeme k bodu č. 10

 

10. DIVI>Nastavení šablony>Integrace

Pokud chcete řešení propojení webu s Google Tag Manager bez pluginu a používáte šablonu DIVI, tak si zkopírujete o bod výše kódy a půjdete do DIVI>Nastavení šablony>Integrace a kóy vložíte do Přidat kód do <head> a Pidat kód do <body>

11. Zjištění ID Google Tag Manageru

V administraci Google Tag Managera vidíte vpravo nahoře ID číslo, které si zkopírujete.

12. Vložení ID do WordPress

V administraci WordPress v nastavení Google Tag Manager for WordPress uvidíte kolonku Google Tag Manager ID, zde vložíte zkopírovaný kód a uložíte.

Máte hotovo, jen pozor

Pokud jste propojovali starší web s Google Tag Managerem, tak zkontrolujte jestli na webu již nějaké ty kódy nemáte, abyste se vyhnuli duplicitnímu měření.

A pozor u bodů 9A a 10 ty jsou určeny pro ty, kteří mají třeba šablonu DIVI a nechtějí instalovat plugin Google Tag Manager a chtějí si kódy pro propojení webu s Google Tag Managerem nastavit ručně, tedy vložit rovnou do šablony DIVI, která nastavení pro propojení s Google Tag Managerem obsahuje.