Úvod » Měření návštěvnosti webu » Jak propojit web WordPress s Google Analytics

Jak propojit web WordPress s Google Analytics

Potřebujete propojit web s Google Analytics, abyste mohli začít sledovat návštěvnost vašeho webu?

Nejdříve je potřeba založit účet Google Analytics dále budete potřebovat založit účet Google Tag Manager a propojit web s Google Tag Managerem – pokud ještě nemáte, tyto kroky splněny, podívejte se nejprve na návod jak nastavit a propojit web s Google Tag Managerem a poté si nastudujte tento návod níže – jak propojit web s Google Analytics a začít sledovat návštěvnost webu.

Potřebujeme:

  1. Google Tag Manager
  2. Google Analytics

1. Nová značka Google Analytics a její nastavení

V GTM klikneme na nová značka, název Značka bez názvu změníme třeba na Google Analytics Universal Analytics (přemýšlejte nad názvy ať se v tom pak vyznáte), klikneme v konfiguraci na Konfigurace značky nebo vedle na tužku 

2. Výběr typu značky Google Analytics: Universal Analytics

vybereme Google Analytics: Universal Analytics

typ měření bude Zobrazení stránky

vybrat proměnnou, nová proměnná, změníme název na GA kód

 

3. Typ měření

typ měření bude Zobrazení stránky

vybrat proměnnou Nová proměnná

změníme název na Google Analytics ID kód

vložíme kód ID z Google Analytics – viz další bod níže

 

4. Vložíme kód ID z Google Analytics a uložíme, zkontrolujeme

klikneme na tužku, zapíšeme do ID měření kód z Google Analytics UA-XXXXXXXX-X, uložíme. Kód ID z Google Analytics najdete v Google Analytics když rozkliknete Všechny údaje o webu a vidíte jej ve sloupečku Služby a aplikace nebo jej také můžete najít tak, že kliknete v levém menu dole na ozubené kolečko Správce a pak najdete a kliknete na Údaje o měření>Měřící kód, zde byste měli najít ID měření UA-xxxxxxxxx-x, tento k=od ztedy zkopírujeme a vložíme do kolonky ID měření v Google Tag Managerovi. Uložíme. A vidíme, že se nám již kolonka s názvem Nastavení Google Analytics změnila na {{Google Analytics kód }}.

5. Vybereme pravidlo All pages

Postupujeme k další kolonce, dole najdeme Spouštění a klikneme doprostřed kolonky nebo na tužku, vybereme pravidlo, že se nám má kód spouštět u všech stránek, takže All pages a pak již jen uložíme.

6. Náhled a odeslání

Podíváme se nejprve na náhled, kliken na tlačítko Náhled vpravo nahoře a poté všechna nastavení musíme ještě potvrdit tlačítkem odeslat.

Podívejte se také na článek: Jak propojit web WordPress s Google Tag Manager

Jakou šablonu doporučuji pro tvorbu webových stránek na WordPress:

Šablonu doporučuji proto, že s ní mám osobní zkušenosti, sama stavím většinu webových stránek na této šabloně, dokážete totiž postavit webové stránky na míru, šablona je v češtině, stále se vyvíjí, najdete neuvěřitelně mnoho návodů, se šablonou dokážete téměř kouzlit.

Divi WordPress Theme

Máte problém s webem?

Objednejte si mé služby:

tel.: 734332360

Radka

Radka

Moje motto: “Tvorba webových stránek ubírá mi spánek”. Baví mě tvorba webových stránek s redakčním systémem WordPress a vše kolem webů takže grafika, SEO optimalizace a protože jsem bývalá účetní, tak samozřejmě i troška číslíček v marketingu a PPC kampaně. To co umím předávám i dále a to pomocí školení WordPress a také jsem se odhodlala a začala už konečně psát “blog”, za který mě strýček Google nebude mít rád, protože nejsem žádný pisálek a ty mé příspěvky jsou hodně stručné bez omáčky okolo, tak alespoň doufám, že jsou výstižné. Na druhou stranu ten můj blogíček funguje hlavně pro mě jako takový vzpomínáček.