Úvod » Jak zviditelnit web

Jak efektivně zviditelnit web?

Máte hotový web, ale návštěvnost je minimální? Pokud přemýšlíte, proč nikdo nechodí na váš web, odpověď bývá právě v propagaci a obsahu. Bádáte nad tím jak zviditelnit web a přivést na něj více návštěvníků? Nejste sami. K úspěchu nestačí jen web vytvořit – je potřeba ho správně propagovat, aby o něm lidé i Google věděli. Většina nových webů se v prvních měsících potýká s tím, že je Google ani lidé ještě neznají.

Dobrá zpráva je, že existují ověřené způsoby, jak svůj web zviditelnit a začít získávat první návštěvníky – zdarma i placenou formou. Ukážu vám konkrétní kroky, jak dostat svůj web do vyhledávání, zvýšit jeho návštěvnost a ukázat ho těm, kteří vaše služby opravdu hledají. Vše jednoduše a srozumitelně.

1. SEO – optimalizace pro vyhledávače

Mnoho lidí řeší, jak dostat web do Googlu, ale klíčem je technicky správný web a kvalitní obsah. SEO (Search Engine Optimization) znamená upravit web tak, aby ho Google snadno pochopil a zobrazoval ve výsledcích vyhledávání. Základem je technicky správný web, kvalitní obsah a klíčová slova, která lidé skutečně hledají.

  • Upravte titulek a meta popis každé stránky
  • Doplňte klíčová slova přirozeně do textu, nadpisů i ALT obrázků
  • Zkontrolujte rychlost webu pomocí PageSpeed Insights
  • Odešlete web do Google Search Console pro rychlejší indexaci

2. Tvořte kvalitní obsah

Nejlepší způsob, jak se dostat do výsledků vyhledávání, je pravidelně publikovat užitečný obsah. Google miluje aktuální a přínosné články, které odpovídají na otázky uživatelů. Můžete začít blogem nebo poradnou.

  • Pište články, které řeší problémy vašich zákazníků
  • Používejte nadpisy H2/H3 a odstavce pro lepší čitelnost
  • Přidávejte obrázky s popisky a ALT texty
  • Propojujte články mezi sebou (interní odkazy)
👉 Podívejte se jak psát texty na web

3. Zaregistrujte web do firemních katalogů

Pro nové weby je důležité, aby o nich vyhledávače vůbec věděly. Registrace do online katalogů pomáhá nejen se zviditelněním, ale i s prvními odkazy (backlinky). Dříve bylo běžné registrovat web do stovek katalogů, dnes taková hojnost už smysl nemá, není důležitá kvantita odkazů, ale kvalita odkazů, proto vybírám záměrně Seznam a Google. Vyplatí být ve dvou klíčových službách:

  • Firmy.cz (Seznam.cz) – zajistí lepší viditelnost ve vyhledávání Seznamu a na Mapy.cz.
  • Google Mapy, firemní profil – umožní zobrazovat váš web v Google vyhledávání a na Google Maps.

4. Získávejte reference

Jsou vaši zákazníci s vámi spokojeni? Oslovte je, aby vám napsali referenci na Google a Firmy, aby byly ty reference ověřené. Dnes nejde jen tak si vymyslet nějaké fiktivní reference a dát si je na web, sice se to stále děje, ale už je to i v zákoně, že člověk musí mít nějaký podklad, že ta reference je pravá - pokud by to tedy někdo někdy zkoumal.

Je dobré mít třeba email, kde vám zákazník píše referenci a také, že souhlasí s uvěřejněníém jeho jména a reference na vašem webu. Jak to elegeantně vyřešit? Poproste zákazníky, aby vám vložili reference přes Google firemní profil na mapách a přes Seznam na Firmy.cz je to nejlepší a hlavně získáte ověřené řešení a nemusíte si uchovávat souhlasy.

Seznam (Firmy.cz) je sice menší a Google jej trochu válcuje, ale stále má své publikum, tak proto, recenze i na Firmy.cz mají stále svou hodnotu.

Vyhledávače jako Google a Seznam mají tu moc, jestli váš web budou zobrazovat a nebo vás pošlou ke dnu, pokud chcete využívat jen organické vyhledávání (neplatíte placené reklamy, abyste se zákazníkům ve vyhledávání zobrazovali).

Je třeba dělat vo nejvíce, aby o vás vyhledávače věděli, že vaše firma funguje jak nejlépe umí a lidé jsou s vámi spokojeni. Tím, že vám na firemní profil budou pravidelně přidávat recenze noví zákazníci, tak vyhledávačům říkáte, že vám lidé dávají pozitivní recenze, jste poctivá firma, která pracuje pro zákazníky kvalitně a budou váš web zobrazovat, máte hned velkou výhodu než třeba konkurence, která reference neřeší.

Co mě osobně štve a vidím to jako problém s referencemi na Google, že se ten kdo chce hodnotit firmu se musí přihlásit přes Google účet, pokud někdo nemá Gmail nebo nechce přes Google, tak vám nezbyde než mít alespoň recenzi v emailu, kterou si vložíte ručně na web, ale myslete na to a mějte od zákzaníků souhlas, že můžete jeho recenzi s jeho jménem a firmou si dát na váš web, abyste do budoucna měli něco v kapse pro příápad, že byste museli dokazovat, že ručně vložené reference na vašem webu nejsou jen vymyšlené krásné vychvalující texty, které jste si sami vymysleli.

5. Sdílejte web se svým okolím a na sociálních sítích

Začněte tím nejjednodušším – dejte vědět svým známým, zákazníkům a partnerům. Obešlete své zákazníky nebo klienty s informací o spuštění nového webu. Vytvořte si stránku na Facebooku, LinkedInu nebo Instagramu a propojte ji s webem. Pokud již máte profily na sociálních sítích, tak tam zveřejněte informaci o novém webu a nezapomeňte zmínit web i v případném newsletteru. Kolik e-mailů denně odešlete? Podpis v e-mailu je skvělá příležitost k propagaci. Stačí přidat odkaz na web a nenásilně tak upozornit příjemce na vaši online prezentaci. Sdílejte web, mluvte o něm s lidmi, přidejte jeho adresu na firemní materiály, vizitky a na viditelné místo ve své provozovně. Sociální sítě jsou ideální pro první návštěvníky. Sdílejte články, novinky a ukázky práce.

  • Umístěte na web tlačítka pro sdílení
  • Publikujte pravidelně – alespoň 1× týdně
  • Odpovídejte na komentáře a budujte komunitu

6. Získávejte odkazy z jiných webů, spolupracujte s obchodními partnery

Odkazy z jiných webů (tzv. backlinky) patří mezi nejsilnější SEO signály. Pokud na vás odkazují kvalitní weby, Google to vnímá jako důvěru. Máte dodavatele nebo partnery? Požádejte je o zpětný odkaz na jejich webu – například v sekci „naši klienti“ nebo v referencích. Pokud jste regionálním zástupcem, nechte se zařadit do seznamu obchodů.

  • Spolupracujte s blogery, partnery nebo médii
  • Přidejte web do oborových katalogů
  • Publikujte guest posty – články na cizích webech

7. Spusťte placenou reklamu pro okamžitou viditelnost

Pokud chcete návštěvnost rychle, můžete podpořit web reklamou. Google Ads, Seznam Sklik nebo Meta (Facebook / Instagram) vám umožní přesně cílit na lidi, kteří hledají vaše služby a mohou zobrazit váš web v horních placených výsledcích vyhledávání.

  • Google Ads – reklama ve výsledcích vyhledávání
  • Facebook Ads – propagace příspěvků a webu
  • Sklik – česká alternativa od Seznamu
👉 Přečtěte si co je PPC reklama

8. Měřte výsledky a vyhodnocujte

Bez měření nevíte, co funguje. Sledujte v Google Analytics 4, odkud návštěvníci přicházejí, které články čtou a kde odcházejí. Díky tomu můžete optimalizovat obsah i propagaci.

  • Přidejte web do Google Analytics 4
  • Propojte ho s Google Search Console
  • Sledujte míru prokliku (CTR) a klíčová slova

Časté dotazy

Jak dlouho trvá, než se web zviditelní na Googlu?

Obvykle několik týdnů. Záleží na kvalitě obsahu, technickém stavu webu a odkazech. Nové weby se do indexu dostanou rychleji, pokud je přidáte do Search Console.

Pomůže mi registrace do katalogů?

Ano, hlavně v začátcích. Katalogy přinášejí první odkazy a pomáhají Googlu pochopit, že váš web existuje. Vybírejte ale jen relevantní katalogy, ne stovky náhodných.

Má smysl platit za reklamu hned po spuštění?

Pokud potřebujete rychlou návštěvnost, ano. Ideální je kombinovat reklamu s obsahem – reklama přivede návštěvníky, obsah je udrží a zlepší SEO.

Jak zvýšit návštěvnost webu zdarma?

Začněte s obsahem – pište články, které lidé hledají. Sdílejte je na sociálních sítích, zaregistrujte web do Google Search Console a katalogů jako Firmy.cz. Tyto kroky zvládnete bez placené reklamy a pomohou vám postupně získávat organickou návštěvnost.

Kdo píše tyto texty:

Jmenuji se Radka Jiránková, specialistka na WordPress a online marketing s praxí od roku 2013. Tvořím webové stránky pro firmy i podnikatele, často opravuji nefunkční weby a propojuji techniku, grafiku a marketing tak, aby weby skutečně přiváděly nové zákazníky.

Firmám pomáhám nejen s tvorbou webových stránek, ale také s tím, aby je zákazníci našli – díky SEO, PPC reklamě a chytrému obsahu. Učila jsem tvorbu webových stránek na SŠ a nadále se WordPress kurzům pro firmy i jednotlivce aktivně věnuji.

Více jak 15 let píši pro vás návody, abyste mohli snadno tvořit a upravovat vaše webové stránky. Některé odkazy na tomto webu mohou být partnerské. Když je využijete, nic vás to nestojí a podpoříte tím tvorbu dalších článků a návodů. Děkuji, že pomáháte udržovat tento web bez agresivních a rušivých reklam.

Více o mně | Kurzy WordPress | Opravy webů | Kontakt

💡 Chcete pomoci s zviditelnit váš web? Ozvěte se mi

Zajistím, aby váš web našlo co nejvíce zákazníků.

4 + 5 =

Pozn. Pole označená symbolem * jsou povinná.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem vyřízení daného dotazu.