U nás se říká SEO optimalizace, ale správně by to měla být optimalizace webových stránek.
Co říká o SEO Wikipedie: optimalizace pro vyhledávače – označení pro metody, které mají za cíl, aby se určená internetová stránka zobrazovala na předních místech vyhledávačů; může se dělat přímo na stránce (on-pageově) nebo mimo stránku (off-pageově), zkratka pochází z anglického označení search engine optimization
Jako optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti či zkráceně SEO, anglicky search engine optimization se označují metody, které mají za cíl, aby se určená internetová stránka zobrazovala na předních místech vyhledávačů. Získání přední pozice ve výsledcích vyhledávání (odkaz na stránku bude zobrazen mezi prvními) zvyšuje šanci získání četnějších a zároveň cílených návštěvníků. Některé techniky SEO se provádí přímo na dané stránce (on-pageově), některé mimo tuto stránku (off-pageově).
SEO optimalizace webových stránek je potřeba kvůli tomu, že je těch webů dnes spousty a weby nabízí to samé, vyhledávače jako Google a Seznam ty weby, musí nějak roztřídit a ty, které nejsou optimalizované posune dozadu. Majitelé levných webů a eshopů, kteří po vytvoření webu pak brečí, že nemají zákazníky si většinou pak zaplatí PPC reklamu, která jim jejich web může zobrazovat klidně na první straně ve výsledcích hledání, ale musí draze platit za každé kliknutí, kterým se pak zákazník pomocí zobrazené reklamy dostane na jejich web.
Aby se předešlo tomu, že web nemá návštěvnost a majitel nemá zákazníky, je nejlepší promyslet a vytvořit kompletní SEO optimalizaci webu ještě před začátkem tvorby webu a vymýšlením textů, které na webu budou, proto to zásadně mění situaci jestli vytvořený web bude úspěšný nebo nikoli. Problém je, že SEO je téměř stejně časově náročné jako tvorba webu, obecně SEO má v sobě stovky bodů, kterými je potřeba se řídit a promyslet a konzultovat, ještě před tvorbou celého webu, pokud chceme, aby ten web byl úspěšný. Takže např. než budete vymýšlet strukturu a texty na web je potřeba udělat analýzu klíčových slov a dle toho řešit celou strukturu webu, jak se budou jednotlivé stránky nazývat, jakou budou mít URL adresu (to je např. www.udelam-web.cz/1234jdh nebo www.udelam-web.cz/kontakt) a jaké texty na webu budou, o čem budou a jak budou formulované a jaká klíčová slova v nich budou použita. Bohužel takto plně optimalizovaný web by v podstatě zvýšil cenu webu na dvojnásobek nebo ještě dokonce více, proto každý tvůrce webových stránek má v ceníku napsáno, že základní SEO je v ceně, ale základní SEO je bohužel opravdu jen základ.
Ale pozor, pokud nemáte konkurenci ve vašem oboru, tak SEO nemusíte zase až tolik řešit, Google i Seznam si váš web určitě s radostí najdou, protože budete nabízet nějakou novinku.