Jak na SEO optimalizaci obrázků

Optimalizaci obrázků pro vyhledávače byste určitě neměli podceňovat. Má smysl, zvýší důvěryhodnost vašich stránek a dovede přivést na váš web návštěvníky, které byste jinak nezískali.

1.Název souboru

název souboru je důležitý, protože jej vyhledávače (roboti) jsou schopni přečíst, název souboru jim řekne čeho se daný obrázek týká, proto je dobré pojmenovat obrázky dle vybraných klíčových slov ještě před nahráním na web. Každý obrázek má svoji URL adresu a pokud obrázky pojmenujete správně ještě před nahráním na web, URL obrázku se vytvoří správně. Velmi často majitelé webů nahrají obrázky tak jak jim je vygeneroval fotoaparát či mobil jako img_12345.jpg nebo 20192547.png, ale pokud si dáte práci a obrázky si před nahráním na váš web přejmenujete, přinese vám to užitek.

Při vytváření názvů obrázků si dávejte pozor na mezery, nesmíte je použít, nahrazujte je pomlčkou -, protože když byste mezeru nahradili podtržítkem, vyhledávače by dvě slova považovali za jedno. Např. udelam_web by vyhodnotili jako udelamweb, kdežto udelam-web vyhodnotí jako udelam web. Název souboru musí být také většinou bez diakritiky.

2.URL obrázku

je dobré nahrát na web pouze 1x stejný obrázek, protože pokud jich budete mít stejných více, šlo by o duplicitu,  kterou vyhledávače nehodnotí kladně, mohlo by to uškodit vašemu webu. Pokud obrázek použijete na vašem webu vícekrát, i toto pomůže zvýšit důvěryhodnost.

3.ALT popisek obrázku

alt popisek obrázku neboli alternativní text obrázku (alt tag v HTML kódu) je velice důležitý, vyhledávače (roboti) ALT popisek umí přečíst a dokáží jej přiřadit ke klíčovému slovu, které lidé do vyhledávače vloží.  Vyhledávače zatím neumí poznat co je na obrázku zobrazeno, proto ALT popisek umožní vyhledávačům zjistit co na obrázku je. ALT popisek slouží také pro nevidomé, kteří používají čtečky webových stránek, které jim text i právě obrázky předčítají. ALT popisek by měl být vždy pro určitý obrázek jedinečný, konkrétní, ne moc krátký ani dlouhý, jedna krátká věta stačí, měl by vystihovat co na daném obrázku je zobrazeno a měl by obsahovat klíčová slova, Klíčová slova můžete i skloňovat, různě ohýbat a podobně. Pomocí ALT popisku u obrázku bude váš web pro vyhledávače více důvěryhodný a vyhledávače váš web posunou na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

4.Titulek obrázku

titulek obrázku zvýší uživatelský zážitek návštěvníka z vašeho webu, aby na stránkách pokračoval dále, pokud tedy máte více času, vyplňujte ho.

5.Popisek obrázku

popisek obrázku je také důležitý, ale není dobré jej vyplňovat za každých okolností, pokud je z obrázku jasné co na něm je.

6.Obsah stránky, na které je obrázek

je také důležitý pro pozici a dohledatelnost obrázku ve výsledcích vyhledávání. Jde o titulek stránky, nadpis i textový obsah např. popis produktu.

7. Zmenšete obrázky

zmenšete velikost obrázků, buď automaticky pomocí pluginu ve WordPressu nebo pomocí speciálního software či online. Váš web se bude rychleji načítat, což je fajn pro návštěvníky vašeho webu, ale i z hlediska vyhledávačů. Komprimace vašich obrázků by neměla být na úkor jejich kvality.