Úvod » Ceník webových stránek

..rozhodněte se pro kvalitu

Ceník webových stránek a dalších služeb

Tvorba webu je jako výběr auta, buď preferujete silný motor, kožené sedačky, vyhřívané přední okno  nebo se spokojíte s vrakem, u kterého budete každý večer dobíjet baterku, abyste ráno nastartovali a dokázali odjet do práce.

Co ovlivňuje cenu webových stránek? Podle čeho se počítá cena webu?

Na co se Vás budu ptát, co mě před tvorbou webu nebo eshopu zajímá.

Odpovězte si na těchto pár otázek níže a usuďte sami na kolik času asi tak tvorba právě Vašeho webu vyjde.

01

Čeho chcete webem dosáhnout?

Zamyslete se nad tím, čeho chcete vlastně webem dosáhnout. Například chci se lépe prezentovat, chci prodávat moje výrobky, chci předběhnout konkurenci, chci zvýšit počet svých zákazníků, chci začít podnikat při práci nebo chci skončit v práci a potřebuji mít perfektní výdělečný web, protože začnu podnikat na plný úvazek..)

 

02

Jak bude web rozsáhlý?

Kolik bude na webu v menu stránek a jak se budou nazývat? (např. Úvod, O nás, O firmě, Služby, Reference, Galerie, Videa, Ceník, Kontakt)

Nejlepší je pokud dokážete jednoduše popsat jednotlivé stránky, co na nich bude (např. stránka Úvod bude mít měnící se tři obrázky (těm se říká slider), poté bude text o naší firmě, dále bude fotka naší firmy, pak budou 3 čtverečky s ikonami služeb, které nabízíme a když na ně někdo klikne, tak se dostane na další stránku již přímo na stránku té dané služby.

Stránka služby bude zobrazovat fotky a texty o jednotlivých službách, nadpisy služeb se budou při posouvání stránky animovat tak, že budou postupně najíždět zprava nebo zleva..

Bude se některá stránka dále členit na další podstránky? Kolik bude k hlavním stránkám (Úvod, O nás, Služby, Reference, Galerie, Kontakt) podstránek a jak se budou nazývat? Budou se tyto podstránky ještě dále členit? Spočítejte kolik chcete mít na webu k jednotlivým stránkám z menu podstránek. Např. stránka O nás se bude dále členit na Historie a Současnost.

Podstránky má většinou stránka “Služby” (např. stránka služby se bude dále dělit na stránky služby A, služby B, služby C).

U webu je možnost do budoucna přidat nebo ubrat kolik chcete stránek a podstránek nebo služeb, počet není omezen, ptám se vždy na počet služeb hlavně, abych věděla kolik budu tvořit stránek pro každou jednotlivou službu. Rozdíl je totiž jestli budete nabízet 5 služeb a já vytvořím 5 stránek, každou pro jednotlivou službu zvlášť a nebo bude služeb 30 a budu tvořit stránek 30.

Stránky jednotlivých služeb budou mít stejnou strukturu a změníme pouze texty a fotky? Nebo se budou tvořit stránky k jednotlivým službám strukturou pro každou službu jinak? To znamená, že každá služba bude mít jinak vypadající stránku, u některé služby bude navíc fotka, u jiné bude navíc galerie, u další bude navíc animace, u další bude navíc kontaktní formulář, animace, posouvací texty a tak dále..

Poznámka – Úvod, O nás, Služby, Reference, Galerie, Kontakt mají většinou různou strukturu, s tím se u projektů často počítá, že se bude tvořit minimálně 5 různých struktur, ale zbytek stránek se převážně tvoří kopírováním a pak již jen menší úpravou, kdy se změní fotky a texty, to znamená, že stránky jsou téměř stejné a platí to většinou pro podstránky u stránky Služby, ale není to pravidlem.

 

03

Co bude uvedeno na hlavní stránce ihned nahoře? Slider?

Bude na Úvodní stránce slider? Slider = Měnící se/střídající se 3 nebo více obrázků s různými texty a tlačítky (většinou bývá na úvodní stránce hned nahoře). Kolik bude měnících se obrázků? Bude na slideru také text? Bude na slideru tlačítko? Nebo budete chtít vložit na web místo měnících se obrázků video? Máte vlastní video?

04

PDF soubory

Budou se na web vkládat soubory typu PDF? Kam, na jaké stránky? Kolik souborů PDF budete chtít vložit?

05

Preferujete spíše levnější řešení web ze šablony nebo web na míru?

Levnější řešení = web ze šablony. Web může být levnější, ale znamená to, že web postavíme na šabloně, kterou si vyberete. Budete tedy omezeni co se týče vzhledu a struktury webu. Šablona se upravuje jen minimálně na míru, zde je potřeba se tedy zamyslet, zda se dokážete na úkor levnějšího řešení přizpůsobit šabloně?

Web na míru =  vytvoření originálního webu grafikou i strukturou. To znamená, že si můžete sami říci co a kde na webu chcete upravit nebo vytvořit. Zde je prostor na Vaše připomínkování co je potřeba upravit, co se kde smaže, co se kde přidá, že bude potřeba ještě animace a kde všude budou animace, například, že tady nadpis bude trochu menší, tato fotka bude větší a bude mít rámeček, zde chcete změnit písmo atd.

 

06

Kontaktní formuláře na webu, kolik jich bude a jakou budou mít strukturu?

Bude na webu kontaktní formulář? Kolik jich případně bude a na jakých stránkách budou a co na nich bude za políčka? Případně bude stačit jméno, email předmět? Nebudou se tam nahrávat např. nějaké přílohy? Nebo budou potřeba další políčka na vyplnění jako např. počet osob, nebo nějaké zaklikávací políčko s výběrem či políčko, kde člověk zadá nějakou sumu?

07

Firemní logo

Bude na webu logo? Budete chtít vytvořit logo nebo logo máte? V jakém formátu logo máte? V PNG bez pozadí? Případně ve vektorech = AI souboru nebo v PDF?

08

Doména a hosting

Máte koupenou doménu? Máte k doméně zakoupen hosting? Hosting = tarif pro web (je to jako telefonní číslo = doména a tarif pro doménu je jako tarif od operátora (např. Vodafone). Od jaké firmy máte pořízen hosting (Wedos, ONEbit, Forpsi, Active24 atd.)? Máte zakoupen nebo pořízen SSL certifikát? Pokud nemáte ještě zakoupenou doménu, tak máte představu nebo již vymyšleno jakou doménu (název domény/ neboli název webu www.neco.cz) zakoupit? Budete chtít poradit? Případně, pokud máte zakoupeno nebo rozmyšleno, tak jak se bude Váš web jmenovat?

09

Speciality na webu

Bude na webu něco speciálního – kalkulačka hypoték, úvěrů, online chat, rezervační systém pro fitness centrum, bookovací systém pro hotel, přihlášení uživatelů, prodej online kurzů, prodej za velkoobchodní ceny, jiné ceny pro různé zákazníky, vystavování faktur, grafy, placená videa, placené články, mapa (případně jestli bude stačit obyčejná mapa, kterou poskytnu nebo víte přesně jaký druh mapy na webu chcete mít?

A co takhle písmo? Většině zákazníků je písmo celkem jedno a já mohu použít 600 druhů písem, která jsou zdarma, takže většinou je z čeho vybírat, ale pokud víte předem, že máte speciální požadavky na druh písma, které na webu bude tak je důležité mi to sdělit předem, abych zkontrolovala, zda Vám takové písmo mohu nabídnout.

A teď vysvětlím proč, většina písem je zdarma, ale jsou i taková písma, která pokud chceme použít na webových stránkách nebo v grafice, tak k nim musíme mít (dokoupit) licenci. Pokud tedy chcete nějaké extra speciální písmo, které já zrovna mít nebudu, počítejte s tím, že je potřeba zakoupit patřičnou licenci, písmo stáhnout a pak je možné jej vložit na web. 

Máte představu, jak bude písmo velké (nadpis, podnadpis, text) jaké barvy písma si přejete? Zde je možné mi zaslat cizí weby a popsat mi kde najdu písmo, které se Vám líbí (např. na tomto webu se mi líbí font/písmo, které je použito v horním menu. A nebo naopak font (písmo), které je použito v patičce (úplně dole) na webu se mi vůbec nelíbí.

 

10

Blog, aktuality, novinky

Chcete na webu vytvořit blog/aktuality/články? Kolik článků do blogu budete chtít ode mě vložit? Máte ke článkům vlastní nebo koupené fotky?

Bude na úvodní stránce/homepage upoutávka na blog/aktuality/novinky nebo bude odkaz jen v menu? Z hlediska SEO doporučuji mít na hlavní stránce upoutávku v podobě třeba 3 posledních článků.

11

Počet fotek, portfolio, počet galerií

Bude na webu portfolio (např. galerie Vašich prací) jakou bude mít strukturu můžete mi zaslat web, na kterém se Vám nějaké portfolio líbí?

Kolik budete chtít ode mě přidat na web fotek, kolik bude na webu galerií? Bude stačit že po kliknutí na fotku se fotka zvětší a zobrazí se u fotky šipečky doprava a doleva, aby si je zákazník mohl posouvat? Přejete si zoomování/možnost přiblížení fotky na mobilním telefonu? Budou se fotky nějak třídit? případně do jakých skupin?

Bude část nebo ukázka na portfolio, galerii na hlavní úvodní stránce (homepage)?

12

Animace

Přejete si na webu mít animace nebo nějaké interaktivní prvky? Bude se něco někde hýbat, posouvat? Např. po scrollování stránky/posouvání stránky dolů nebo nahoru? Co se bude hýbat a kde? Fotka, nadpis, text? Kde všude budou animace/interaktivní prvky/hýbací se prvky? Kolik jich bude? Máte je vytvořené nebo je budete chtít vytvořit?

13

Podklady

Můžete mi dodat podklady v určitých formátech? Např. fotku v rozlišení 600×400? Nebo budete chtít, abych si Vámi zaslané fotografie upravila sama? Ořízla? Vyretušovala atd.?

14

Školení

Budete mít zájem o zaškolení jak s webem pracovat, jak si vkládat články na blog/do aktualit/do novinek, jak si vkládat fotografie atd? Preferujete školení po telefonu, pomocí sdílení obrazovky nebo osobně? Trváte na osobních školení?

15

SEO

Bude Vám stačit základní SEO? SEO = optimalizace webových stránek pro vyhledávače, aby se web zobrazoval co nejvíce zákazníkům. Budeme pracovat na linkbuildingu, zpětných odkazech? Budou se přidávat články na jiné weby? Budeme spouštět nějaké reklamy (Sklik od Seznamu, Google Ads od Google, Facebook Ads od Facebooku)?

Budete mít zájem o pokročilejší SEO? Optimalizaci webových stránek, kdy zjednodušeně řešeno, se web tvoří na základě analýz oboru podnikání, konkurence a cílového zákazníka?

Pokud byste měli zájem o lepší SEO, tak je to pro jednoduché vysvětlení například analýza Vašeho podnikání, analýza konkurence, analýza klíčových slov, analýza cílového (klíčového zákazníka), na kterého budeme cílit web = největší skupina lidí, kteří od Vás nakupují služby/zboží a pro ně se bude tvořit web, jednoduše, aby fungoval a vydělal,  úprava textů, vložení klíčových slov, úprava fotek, vožení klíčových slov do fotek, zaměření na rychlost webu, co nejrychlejší načítání fotek, videí, copywriting = profesionální texty na webu, aby upoutali a dokázali přesvědčit cílovou skupinu zákazníků, úprava struktury textů na webu, aby fungovaly pro vyhledávače a vyhledávače je chtěli co nejvíce lidem zobrazovat a spousta dalších neméně důležitých bodů.

16

Rychlost webu

Budeme se zaměřovat na rychlost webu? Rychlost načítání webových stránek (toto má vliv i z hlediska SEO, rychlý web = lepší SEO a tím se web více zobrazuje lidem).

17

Zabezpečení webu

Budete mít zájem o lepší zabezpečení webu? Hlavně proti útokům hrubou silou a vytváření pravidelných záloh?

18

Osobní schůzka před tvorbou webu nebo po vytvoření webu

Je nutná z Vaší strany před tvorbou webu nebo po dokončení webu osobní schůzka? Nebo zvládneme vše po telefonu a emailech? Případně Skype nebo Microsoft Teams? (obecně na 99% tvořím weby na míru zákazníkům bez schůzky, vždycky se snažím co nejvíce pochopit Vaše potřeby a přání a rozhodně nedělám weby, že bych něco špatně pochopila a tak pro tube a přes to vlak nejede, naopak pokud se stane, že něco není podle Vašich představ a chtěli byste cokoli upravit lépe a jinak, stačí mi zavolat nebo napsat “Radko, toto jste špatně pochopila, chtěl/a jsem to tak a tak” a já web upravím, nemám s tím žádný problém, naopak se snažím vždy a pokud je to v mých silách vyjít co nejvíce na míru a vstříc klientům, takže se nebojte, že budete na webu chtít mít azurovou barvu a já tam nechám brčálovou 🙂

19

Web v Češtině, Němčině, Angličtině nebo třeba v Čínštině?

Kolik jazykových mutací web bude mít? Kde budete chtít umístit vlaječky na přepnutí jazyka?

20

Webové stránky nebo také eshop?

Budete chtít na webu něco prodávat? Bude se tvořit i eshop?

21

GDPR zásady ochrany osobních údajů, cookies a obchodní podmínky?

Máte připraven GDPR text o zásadách ochrany osobních údajů nebo jej budete chtít vytvořit?

Máte připraven text o cookies nebo jej budete chtít vytvořit?

Máte připraveny obchodní podmínky nebo je budete chtít vytvořit?

22

Kvalitní fotky pro web

Dodáte mi vlastní fotky nebo je budete chtít zakoupit z fotobanky? (s fotkami je to těžké, záleží co nabízíte, na rovinu a z vlastní zkušenosti – pokud nabízíte třeba účetnictví, tak super fotky dělají super web, profi fotky opravdu doporučuji, není to nic levného, ale s profi fotkami vypadá web profesionálně, čistě, pěkně a s fotkami, které nejsou pěkné, amatérské, web nevypadá dost dobře) naopak zase třeba do referencí pokud nabízíte například zednické práce, tak určitě doporučuji vložit vlastní fotky.

23

Videa pro web

Budou na webu videa? Kolik jich budete chtít ode mě na web přidat? Na jakých stránkách budou umístěna? Máte je již na YouTube? (pro lepší pochopení YouTube není jen pro Vaši prezentaci, ale jde zde hlavně o rychlost načítání Vašeho webu, když se videa vkládají na web (nahrají se přímo do webu) tak je to načítání stránky, kde jsou videa pomalé, naopak, pokud se videa vloží nejdříve na YouTube a propojí se s webem (ale návštěvník webu nepozná, že jsou videa přímo na webu nebo propojená s YouTube) tak pak je to načítání stránky, kde jsou zobrazená videa daleko rychlejší. (rychlost pomáhá v SEO, čím rychlejší web, tím lepší SEO)

24

Copywriting, tvorba kvalitních a poutavých textů pro web

Budete mít zájem o copywriting? Copywriting = napsání článků do blogu nebo textů na web od profesionála, aby byly texty poutavé, zajímavé, chytlavé.

25

Design webových stránek

Máte promyšlené barvy webu? Pokud ano, tak prosím upřesněte do jakých barev budete chtít web ladit? Případně jakou barvu bude mít horní menu, jaké barvy ikon by měly na webu být, jakou bude mít barvu patička/záhlaví/spodní lišta webu, jakou barvu bude mít text a pozadí jednotlivých stánek bude tmavé nebo bílé nebo se pozadí jednotlivých stránek bude měnit?

Nejlepší je, když mi zašlete webové stránky, popíšete mi např. na webu XYZ se mi líbí žlutá barva menu, dále na webu XXX se mi líbí barva textů.

Pokud neznáte barvy v HEX neřešte to a je mi pošlete fotku nebo obrázek nebo web a popisek kde najdu barvu, která se Vám líbí.

Pokud znáte barvu v HEX, tak mi prosím zašlete barvy v hexadecimálních kódech (např. bílá #FFFFFF, černá #000000) barvy a jejich členění najdete např. třeba zde https://www.klikzone.cz/sekce-html/html-barvy.php

Jestli máte nějaké weby, které se Vám líbí, pošlete mi je prosím, abych měla lepší představu jaký styl se Vám líbí a zkuste co nejvíce popsat co se Vám na daném webu líbí. (nejlepší je zaslat asi tak 3 weby)

26

Propojení webu se Zboží, Google nákupy, Heurekou

Budeme propojovat web s weby jako zbozi.cz, heureka.cz, Google nákupy, Glami a jiné?

27

PPC reklamní kampaně

Budete využívat PPC kampaně? (PPC kampaně neboli PPC reklamy = reklamy na Seznamu a třeba na Google, jednoduše první místa ve výsledcích vyhledávání. To znamená, že například hledám pánský kabát a zadám do Seznamu nebo na Google pánský kabát a vyjedou mi výsledky mého hledání a zde na prvních třech místech se objeví většinou reklama, vypadá to jako výsledky vyhledávání, ale je to placená reklama firem, které si platí PPC reklamu/kampaně, což se nazývá: Google Ads od Google, Facebook Ads od Facebooku, Sklik od Seznamu.) Budete chtít ode mě nastavit PPC reklamní kampaně? PPC reklamní kampaně = placená reklama na Google, Seznamu, Facebooku, platí se za klik. Klik je ten, až když někdo klikne na výsledek hledání (to znamená, že hledal pánský kabát, Vy nabízíte pánské kabáty a vytvoříme reklamu na pánské kabáty, ten kdo dal do vyhledávače pánské kabáty a vidí vaší reklamu např. s textem “Nejlevnější pánské kabáty ušité na míru” a klikne na tuto reklamu a dostane se na Váš web, tak poté zaplatíte za toto kliknutí. Cena tohoto kliknutí se nedá určit, vždy záleží kolik jiných firem má zrovna zapnutou stejnou reklamu na pánské kabáty a kolik tyto firmy jsou ochotni za kliknutí dát, to znamená, že mezi sebou soupeříte, je to taková aukce, kdo dá více je na lepší pozici. (toto bylo zjednodušeně řečeno, také záleží jak moc originální reklama je a jak moc stránka na kterou zákazníka přivedete je relevantní) Pokud je reklama nejlepší, nejrelevantnější, tak nemusíte platit za první místo největší částku, ale můžete klidně zaplatit menší částku než konkurence, která má horší reklamu. (pro představu jezírkové ryby minulý rok jeden klik vyšel na 1,50 Kč, web s nabídkou půjček vyšel na jeden klik 45 Kč.)

28

Cílový zákazník

Znáte svého cílového zákazníka? Dokážete mi jej jednoduše popsat? (na koho budeme nejvíce zaměřovat web, příklad mladý kluk 20 – 35, finančně zajištěný, bydlící ve městě, vysokoškolák, pracovní pozice manažer nebo babička s dědou, důchodci, věk 60 – 75, bydlící na venkově, záleží jim na rodinných vztazích, finance moc nemají, berou důchod a ještě podporují finančně svá vnoučata).

Jaké je největší přání a starost Vašeho nejběžnějšího zákazníka?

Kdo je Vaše konkurence? Kdo Vás nejvíce trápí? Kdo je nyní lepší než Vy/Váš web? (koho bychom měli Vaším webem a Vámi nabízenými službami převálcovat nebo alespoň být stejně tak dobrý? 🙂

V čem jste lepší než konkurence? Dokáže nabídnout konkurence něco více než Vy? Dokážete nabídnout něco více než konkurence?

29

Cena webových stránek

A jedna důležitá otázka na závěr, kolik do webu chcete vložit financí? Cca baj vočko? Nemusí to být přesné a nemusí to být jedna částka. Např. nejraději bychom si představovali web za 10.000 Kč, chceme mít hlavně web a přizpůsobíme se třeba i nějaké šabloně. Nebo web už máme, ale chceme lepší web, který se bude maximálně zobrazovat potencionálním zákazníkům a nejlépe bude, když bude cena za web do 25.000 Kč, ale jsme ochotni si i připlatit za originalitu a lepší SEO něco navíc. Nebo chceme web na míru a rozpočet máme maximálně 20.000 Kč. Nebo představuji si web s cenou okolo 15.000 – 20.000 Kč více dát nemohu. Zde ještě upřesním proč se ptám na cenu, potřebuji mít představu o tom kolik chcete nebo máte budget/připravenou částku, kterou do webu investujete nebo jste ochotni investovat nebo maximum nad které nechcete nebo nemůžete jít. Ne, že bych Vám potřebovala nabídnout co nejdražší variantu, ale potřebuji vědět jestli mám pro Vás sestavit variantu webu za 10.000 Kč nebo za 90.000 Kč a co Vám mám nabízet za web, jestli ze šablony nebo na míru nebo originál na míru nebo web se základní SEO či web s online marketingem nebo také jestli budeme spolu řešit texty na míru, animace a další kudrlinky, které web dokáží udělat krásnější a lépe dohledatelný ve vyhledávačích.

Chcete zjistit přesnou cenu? Zavolejte mi, vytvořím Vám nezávaznou nabídku na míru

Každá zakázka je jiná, dokáži Vám nabídku přizpůsobit i různě namixovat.