SEO (Search Engine Optimization) je proces optimalizace webových stránek s cílem zlepšit jejich viditelnost a pozici v organických výsledcích vyhledávačů. Hlavním cílem SEO je zvýšení návštěvnosti webové stránky pomocí přirozeného zlepšení umístění výsledků vyhledávání pro relevantní klíčová slova a fráze.

Klíčovými faktory pro úspěšné SEO jsou kvalitní a relevantní obsah, správná struktura a kódování webových stránek, relevantní a kvalitní zpětné odkazy (backlinky), použití vhodných klíčových slov a frází a různé techniky optimalizace pro mobilní zařízení a rychlost načítání stránky.

Existují dvě hlavní oblasti SEO: On-Page SEO a Off-Page SEO. On-Page SEO zahrnuje všechny faktory související s obsahem a strukturou webových stránek, jako například použití klíčových slov v nadpisech, titulcích a meta popiscích, optimalizaci obrázků a strukturu URL adres. Off-Page SEO se zaměřuje na získávání kvalitních zpětných odkazů (backlinků) z relevantních a důvěryhodných webových stránek.

SEO je velmi důležitou součástí online marketingu, protože většina uživatelů internetu používá vyhledávače jako primární zdroj informací. Úspěšné SEO může pomoci zvýšit návštěvnost webových stránek, získat více zákazníků a posílit značku.