Úvod » Různé » Co byste měli promyslet než se vrhnete do tvorby vlastního eshopu nebo si eshop necháte vytvořit

Co byste měli promyslet než se vrhnete do tvorby vlastního eshopu nebo si eshop necháte vytvořit

Nejběžnější funkce eshopu

  • kolik přibližně produktů budete prodávat
  • bude mít Vaše zboží nějaké varianty? (např. tričko A bude mít variantu barva: modrá, černá, červená..)
  • kolik bude na webu kategorií (do kterých bude zboží rozčleněno) (např. dámské, pánské, dětské)
  • kolik položek bude v menu a jak se budou nazývat (např. Úvod, O nás, Reference, Galerie, Kontakt..)
  • bude mít web jazykové verze? (jazykové mutace webu CZ, AJ, NJ)
  • jaké možnosti platby budete chtít nabízet? Hotově, platba převodem, online platby kartou
  • jaké možnosti dopravy budete nabízet? Dobírka, Zásilkovna, Uloženka, Česká Pošta, PPL, DPD, Geis, kurýr.. atd
  • bude potřeba web propojit s dopravci? (např. automatické odesílání objednávek do systému Uloženky)
  • bude moci zákazník sledovat aktuální stav objednávky a u jakých dopravců?
  • bude shop generovat faktury, dodací listy, dobropisy, zálohové faktury a zasílat je zákazníkovi nebo si faktury budete vytvářet mimo eshop?
  • budete chtít napojení na fakturační systém nebo sklad? Případně s jakým účetním softwarem bude potřeba web propojit? (Pohoda..)
  • budete chtít napojení na zbožové porovnávače (bude třeba generovat XML feed např. pro Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovnavame, Google nákupy, Glami, Pricemania..)
  • budete používat na webu formuláře (kontaktní formulář, poptávkový formulář, registrační formulář, newsletter..)
  • bude web napojen na sociální sítě? Na které? Facebook, Twitter, Youtube.. a bude potřeba např. automaticky při vytvoření určitého článku nebo přidání zboží na web, propojení s Facebookem, aby se na Facebooku automaticky generoval stejný článek nebo informace o zboží na kliknutí?
  • budou na webu dokumenty typu PDF nebo Word, které slouží např. jako katalog produktů, které se budou moci stáhnout či na webu zobrazit po kliknutí?
  • budete chtít mít na eshopu možnost registrace uživatelů (po přihlášení se uživatel může podívat na své faktury, dobropisy, vidí historii nákupů, atd..)
  • budete chtít generovat na eshopu newsletter a posílat jej?
  • budou na eshopu rozdílné ceny pro velkoodběratele a maloodběratele?
  • bude na webu nějaký filtr zboží a jak se budou produkty na webu filtrovat? Podle čeho, jaká pravidla budou? (např. zákazník zaklikne ve filtru dámskou módu a barvu modrou = zobrazí se mu jen dámské zboží v modré barvě)
  • budete vkládat produkty manuálně a nebo pomocí automatického importu z XML feedu? (bude web napojen na nějaký jiný eshop, kde by si stahoval texty, obrázky, stav skladu, ceny?)
  • jaké druhy slev budete chtít na eshopu použít? (na produkt, na nákup, různé kupóny, vouchery, další slevy, slevové akce…)
  • budete mít zájem vytvořit i logo vizitky, letáky, bannery? (bannery např. na PPC reklamu nebo Facebook..)
  • jaké emaily budou chodit Vám a jaké zákazníkům? (příchozí o nové objednávce majiteli eshopu+zákazníkovi, stav objednávky čeká se za uhrazení zákazníkovi, zboží bylo odesláno zákazníkovi..)
  • jaká sazba DPH na webu bude? Budou uvedené ceny s daní nebo bez daně?
    do kolika zemí budete zboží prodávat a jaké země to budou?
  • GDPR máte připraveno nebo budete chtít vytvořit? (text pro Zásady ochrany osobních údajů a Informace o cookies? text pro Obchodní podmínky dodáte?
  • bude eshop napojen na EET? Bude odesílat automaticky informace o transakčních Finanční správě? Nebo toto vyřešíte sami pomocí jiného Vašeho systému?budete chtít informační SMS na mobilní telefon o nově příchozí objednávce?bude web napojen na nějakou aplikaci? Bude se tvořit i aplikace pro mobilní telefony?

Nyní trochu zabrousím k SEO optimalizaci

Než budete tvořit web/shop, tak promyslete další body níže, zamyslete se a stavte eshop tak, aby vyhovoval cílovým zákazníkům

  • čím se zabýváte
  • jaké služby, zboží prodáváte
  • jaké výhody Vaše zboží/služby přináší zákazníkům
  • kdo je Vaše konkurence
  • jaké výhody má Vaše zboží/služby v porovnání s konkurencí
  • existuje nějaká výhoda, kterou nabídnete pouze Vy?
  • existuje nějaká konkurenční výhoda, kterou nechcete nebo nemůžete nabídnout?
  • existuje nějaká výhoda, kterou by bylo možné nabídnout?
  • kdo jsou Vaši zákazníci? Jaká bude cílová skupina? Jak typ persony to bude?
  • budete mít zájem o SEO optimalizaci webu? (základní nastavení webu je onpage = na webu, aby web vyhledávače neignorovaly naopak je to podpora, aby vyhledávače web lépe zobrazovali)
  • případně jak budeme dále SEO optimalizovat (úpravy Vámi zaslaných textů – kde přidáme klíčová slova a upravíme styl a strukturu textů nebo úpravy fotek – kde se upravuje název fotky, titulek, také zařazení webu do nejběžnějších katalogů nebo podpůrné placené články na jiných webech s odkazy na Váš web)
  • budete mít zájem o PPC reklamu (je to placená reklama na Google, Seznamu, Facebooku, kde se dobije určitý kredit a platí se v okamžiku, kdy potenciální zákazník klikne na reklamu a dostane se na Váš web, lze nastavit i reklamu např. na 1000 shlédnutí, kde se neplatí za klik, také lze nastavit např. aby se reklama zobrazovala jen lidem ze Středních Čech nebo pouze mužům, také lze omezit reklamu, aby se zobrazovala pouze na pc nebo mobilu)
Radka

Radka

Moje motto: „Tvorba webových stránek ubírá mi spánek“. Baví mě tvorba webových stránek s redakčním systémem WordPress a vše kolem webů takže grafika, SEO optimalizace a protože jsem bývalá účetní, tak samozřejmě i troška číslíček v marketingu a PPC kampaně. To co umím předávám i dále a to pomocí školení WordPress a také jsem se odhodlala a začala už konečně psát „blog“, za který mě strýček Google nebude mít rád, protože nejsem žádný pisálek a ty mé příspěvky jsou hodně stručné bez omáčky okolo, tak alespoň doufám, že jsou výstižné. Na druhou stranu ten můj blogíček funguje hlavně pro mě jako takový vzpomínáček.

Máte problém s webem?

Objednejte si mé služby:

tel.: 734332360