Návody poradna WordPress » Různé » Spam v emailové schránce jak udělat ochranu formuláře proti spamu Google reCaptcha

Spam v emailové schránce jak udělat ochranu formuláře proti spamu Google reCaptcha

Spam do emailových schránek chodí často z našich formulářů, které jsme zveřejnili na svých webových stránkách. Jak se tomu bránit?

Emailovou adresu zveřejněnou na webu může zjistit zlý robot a začít nám zahlcovat naši schránku spamem.

Aby se tomu zabránilo hodně se používalo místo zveřejněné emailové adresy, vložit na web kontaktní formulář, roboti tak nezjistili náš email a byl klid.

Jenže i tyto kontaktní formuláře mohou roboti používat k zasílání spamu, nevyžádané pošty. Takže se postupně začaly tyto formuláře zabezpečovat.

Poradím vám jak zabezpečit nejčastější 3 typy formulářů, Contact Form, Caldera Forms a formulář obsažený v DIVI šabloně.

Spamu můžete zabránit reCaptchou od Google, super způsob, který se dá využít pro většinu formulářů.

ReCaptcha může být V2 starší typ, kdy člověk, který vám chce napsat zprávu musí dole u formuláře kliknout na tlačítko “nejsem robot”, zde to většinou projde takto snadno, ale také je to někdy pro zákazníky/návštěvníky webu obtěžující, protože pokud web vyhodnotí, že jde o robota, tak musíte ještě navíc zaklikat několik obrázků, na kterých je třeba zobrazen přechod nebo semafor či auto nebo autobus, někdy nestačí jedno potvrzení a musí se zaklikávat několikrát než se podaří formulář se zprávou odeslat, jak říám je to trochu obtěžující a může tento typ reCaptchy odradit budoucího zákazníka tak, že odejde z vašeho webu a vúbec žádnou zprávu vám neodešle..

Takže Google vymyslel novou reCaptchu, která je dokonalejší a dokáže daleko lépe rozpoznat jestli na webu brouzdá člověk nebo robot, u formuláře už nenajdete tlačítko na potvrzení, takže je to nejlepší řešení.

Pokud si chcete reCaptchu zprovoznit na vašem webu jak V2 tak V2, tak je k tomu, potřeba se přihlásit do vašeho účtu Google, v podstatě, kdo máte Gmail od Google tak se nemusíte registrovat, kdo nemá, nejprve se zaregistruje do Google, stačí si vytvořit Gmail.

Postup uvádím níže:

Dále je nutné se přihlásit do administrace, kde zjistíte svůj kód pro reCaptchu, abyste jej mohli použít na vašem webu, půjdete tedy na stránku Google reCaptcha, kde kliknete nahoře na Admin Console.

Po přihlášení vás administrace sama vyzve k přidání nového webu. Zadáte adresu webu, vyberete si V2 nebo V3, doporučuji novější V3, zadáte opět název vašeho webu, odsouhlasíte s podmínkami, klinete na SUBMIT.

Následně se vám již zobrazí vygenerované kódy site key a secret key, které si zkopírujte a někam si je zaznamenejte, budete je zadávat do vašeho webu.

Nyní budete pokračovat dle toho, zda chcete zprovoznit reCaptchu:

  • DIVI kontaktní formulář
  • Contact Forms
  • Caldera forms

DIVI kontaktní formulář

předpokládám, že máte již formulář vložen na vaší stránce, nyní kliknete na nastavení kontaktního formuláře, OZUBENÉ KOLEČKO, dále půjdete do karty Obsah, kde najdete dole Spam Protection, vyberete ReCaptcha, zadáte si vlastní libovolný název a vložíte kódy, které jste si vygenerovali v administraci reCaptcha u Google (jak jsem popisovala výše). Nakonec kliknete na odeslat. Máte hotovo.

Contact Forms

Integrations – Setup Integrations,  máte hotovo.

Caldera Forms

U Caldera Forms je to trochu složitější, protože Caldera Forms přestal ve Free verzi nabízet reCaptchu a v PRO verzi má nvlastní řešení antispamu.

Jde to, ale .. takže se do toho pustíme. Je potřeba nejdříve stáhnout rozšíření reCaptcha pro Caldera Forms z GitHub.

Pokud jej máte na webu, pak už se Vám ve formuláři objeví automaticky možnost vložit reCaptchu. A jak ji tedy zprovoznit:

vložíte reCaptchu nejlépe před tlačítko odeslat, zadáte libovolný název, zaškrtnete Use reCAPTCHA V3 a Invisible reCAPTCHA, zadáte klíče z administrace reCaptcha jak jsem popisovala výše, webový klíč (site key) a soukromý klíč (secret key), uložíte a je to.

 

 

Radka

Radka

Moje motto: “Tvorba webových stránek ubírá mi spánek”. Baví mě tvorba webových stránek s redakčním systémem WordPress a vše kolem webů takže grafika, SEO optimalizace a protože jsem bývalá účetní, tak samozřejmě i troška číslíček v marketingu a PPC kampaně. To co umím předávám i dále a to pomocí školení WordPress a také jsem se odhodlala a začala už konečně psát “blog”, za který mě strýček Google nebude mít rád, protože nejsem žádný pisálek a ty mé příspěvky jsou hodně stručné bez omáčky okolo, tak alespoň doufám, že jsou výstižné. Na druhou stranu ten můj blogíček funguje hlavně pro mě jako takový vzpomínáček.